FAQ

Werknemers

Wat voor soort banen bemiddelt Antenna?

Antenna bemiddelt in alle branches en op alle niveaus. Tijdelijke en vaste banen. Onze vacatures zijn erg divers. Wij kijken goed naar jouw profiel en mochten wij op dit moment geen passende vacatures voor je hebben dan gaan wij proactief voor je aan de slag.

Wat voor een contract krijg ik via Antenna?

Dat hangt af van diverse factoren, waaronder de wens van het bedrijf waar je komt te werken. De mogelijkheden zijn een flexibel, (oproep) contract, een tijdelijk contract of een contract direct bij het bedrijf waar jij gaat werken (werving & selectie).

Waarom kiest een opdrachtgever ervoor de vacature bij Antenna uit te zetten?

Antenna heeft een grote regionale dekking en wij doen wat wij beloven. Ons netwerk van werkzoekenden en bedrijven is groot. Daarnaast werken er bij Antenna hele ervaren, gedreven consultants die erg goed op de hoogte zijn van alle wet- en regelgeving maar ook een groot inlevingsvermogen hebben en veel mensenkennis. Naast harde criteria uit het functieprofiel letten wij ook specifiek op de persoonlijke eigenschappen (wat past er nou echt bij de werkzoekende) en de competenties.

Moet ik betalen om mij in te schrijven bij Antenna?

Nee, hiervoor hoef je niet te betalen. Wij gaan op basis van jouw cv en het uitgebreide intake gesprek aan de slag om een passende baan voor je te vinden. Als wij je vervolgens voorstellen bij onze klant dan zullen we eerst met jou een salaris afstemmen overeenkomstig met jouw salariswens. Het bedrijf waar jij komt te werken betaalt de bemiddelings-  en/of arbeidskosten aan Antenna.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Je reageert op een vacature via onze site. Dan beoordelen wij jouw cv en nodigen je eventueel uit voor een uitgebreid intakegesprek bij ons op de vestiging. Mocht de vacature jou dan nog steeds aanspreken en wij vinden ook dat jij goed past bij dit bedrijf en geschikt voor deze vacature, dan zullen wij je voorstellen. Daarna volgen 1 tot 2 of soms meer gesprekken bij het bedrijf. Hier zijn wij in principe niet bij aanwezig maar wij fungeren wel als coördinator en tussenpersoon. Zijn beide partijen positief, dan volgt er een overeenkomst.

Kan ik mijn eigen salarisindicatie aanhouden?

Ja, dit kan. Wij stemmen samen met jou af wat jouw salarisindicatie is en wat een passend salaris is bij de functie waar jij voor voorgesteld wordt. Het bedrijf waar jij komt te werken betaalt de kosten van de uitzending aan Antenna.

Heb ik een opzegtermijn als ik via Antenna werk?

Als je werkzaam bent in Fase A kun je in principe per direct jouw baan opzeggen. Het is natuurlijk wel netjes om dit te overleggen met de opdrachtgever waar je werkzaam bent. Daarnaast ben je ook verplicht om Antenna (minimaal 1 werkdag) van te voren te waarschuwen zodat wij voor vervanging kunnen zorgen.

Als je werkzaam bent in Fase B of C heb je wel een opzegtermijn. Deze is afhankelijk van de duur van het contract dat je hebt.

Wat moet ik doen als ik ziek ben en ik werk voor Antenna?

Als je ziek bent en daardoor niet kunt werken, dan bel je voor 10.00 met Antenna. Tevens laat je het bedrijf waar je werkt weten dat je ziek bent.

Wij zullen jou hierover uitgebreide informatie geven als je gaat werken via Antenna.

Klik hier voor het ziekteverzuimreglement van Antenna.

Ik wil graag op vakantie. Waar staat mijn saldo aan vakantie-uren?

Jouw opgebouwde vakantie-uren, kort verzuim en vakantiegeld kun je terugvinden op jouw loonstrook onder het kopje Rechten. Hieronder volgt een korte uitleg over het bijgevoegde voorbeeld:

Kolom Percentage: het percentage dat je reserveert volgens de CAO
Kolom Oud saldo: het saldo in Euro’s dat je had opgebouwd voordat na je laatste werkbriefje
Kolom Opbouwend: het saldo in Euro’s dat je deze week reserveert/opbouwt.
Kolom Nieuw saldo: totaal van kolom Oud saldo en Opgebouwd: het saldo in Euro’s dat je na de verwerking van dit laatste werkbriefje hebt opgebouwd.
Kolom Opname: hierin komt het bedrag te staan, als je bijvoorbeeld een vakantiedag opneemt die week.
Kolom Saldo uren: het totaal aan opgebouwd kort verzuim en vakantiedagen omgerekend naar uren. Deze kun je opnemen als je op vakantie gaat of een dag vrij neemt.
Saldo geld:

 
Het totaal saldo in geld. De bedragen zijn bruto.
 

Hoe werkt de Flexportal?

In de Flexportal kun je jouw gewerkte uren invoeren. Jouw leidinggevende zal dit ook doen. Na akkoord van beide kanten, zullen wij de gewerkte uren aan je uitbetalen.
Voor een handleiding van flexportal, klik hier.

Moet ik mij uitschrijven bij het UWV als ik via jullie werk heb?

Als jij een uitkering hebt voordat je gaat werken via Antenna is het belangrijk dat je dit bij ons meldt. Afhankelijk van het soort uitkering kunnen wij je dan adviseren wat te doen. Het UWV moet ook op de hoogte gesteld worden als jij via Antenna salaris gaat krijgen. Per uitkering worden hier verschillende eisen aan gesteld. 

Hoe lang werk ik via Antenna voordat ik in dienst kom bij jullie opdrachtgever?

Dat is afhankelijk van de afspraken die er zijn gemaakt met het bedrijf waar jij gaat werken.  

Contactgegevens

 
Vestigingen
Antenna Aalsmeer
0297 380 580
aalsmeer@antennagroep.nl

Antenna Alphen a/d Rijn
0172 245 945
alphen@antennagroep.nl

Antenna Amsterdam
020 612 4945
amsterdam@antennagroep.nl

Antenna Nieuw-Vennep
0252 629 729
nieuwvennep@antennagroep.nl

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag
08.30u – 17.30u

Consultants